bertopreis5.reismee.nl

Bergstromen en stinkbommen in Hakone bij de Mt.Fuji.

Ohhhh nee, was het eerste wat ik dacht toen ik mijn ogen openende en de regen tegen het raam hoorde kletteren. Vandaag op weg naar Hakone en een lang gekoesterde wens in vervulling zien gaan. De mount Fuji is altijd beeldbepalend geweest. Op school waren de plaatjes al te zien en toen ik met mijn broer, op de fiets, het oude Schiphol bezocht, pronkten bij de luchtvaartmaatschappijen de posters uit verre landen en de afbeelding van de Mount Fuji is daar in mijn geheugen gegrift. Het geheugen moet een enorme opslag zijn van allerlei beelden, die plotseling tevoorschijn komen en waarvan ik niet meer wist dat ik deze had opgeslagen. Ik zat, samen met Carla, koffie te drinken bij een Starbucks op een station. Mijn bril was groezelig vet en ik pakte een doekje om de bril weer schoon te poetsen. Ineens kwam een beeld dat ik bij mijn ouders binnenstap en hen beide voor het raam zie zitten. De bril van mijn moeder ziet er vet beslagen uit en ik maak deze schoon. Dit beeld van beide ouders doet ineens 'de sluizen weer opengaan', daar zit ik dan ik Japan , uit het niets komt zo\'n beeld binnenfietsen. Carla ziet mij en ook daar gaat het stromen, moet een vreemd gezicht zijn geweest voor de andere mensen. Wij kijken elkaar aan en moeten lachen en dat klaart de lucht weer. De lucht buiten is nog steeds niet opgeklaard maar de voorspellingen zijn gunstig. Opnieuw gaan wij met een Shinkansen 571. Vlak voor onze tussenstop in Odawara, is het weer verandert en schijnt de zon. Ineens zien wij door het raam in de trein de Mount Fuji opduiken, wel met een wolken als een vitragegordijn ervoor, maar toch zichtbaar. Joepie, ik heb hem al gezien en hopelijk straks nog van dichtbij. In Odawara overgestapt op een boemeltje naar Hakone. Op het station gelijk overvallen door leuke meiden die aanbiedingen hadden voor dagtochten rondo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!